Önskar du byta från en avtalsform till en annan går det självklart bra att göra. Tänk bara på att du behöver ta hänsyn till den uppsägningstid du har idag.
För att byta avtalsform är det absolut enklaste att kontakta oss via formuläret via chattbubblan nere i högra hörnet så hjälper vi dig självklart vidare.
Är du intresserad av avtalsvillkor gällande elhandel hittar du dom här.
Söker du avtalsvillkor gällande vårt elnät hittar du dem här.
Tillfällig anslutning används ofta vid kortvariga aktiviteter, framförallt när man skall bygga hus, och då kallar vi det för byggström. Att beställa byggström är enkelt och du kan se hur man gör här
Ett avtalserbjudande skickas ut innan det befintliga avtalet löper ut. Om inget avtal signeras tilldelas man ett anvisat avtal enligt våra avtalsvillkor.
Du kan alltid teckna nytt avtal hos oss här.
Vid inkoppling av realtidsmätare behöver du köpa en HAN-portsmodul och öppna upp din mätare innan du kan sätta igång.
Du behöver själv kontrollera vilken HAN-port som behövs öppnas upp för just dig, RJ-45 port, P1/RJ-12 port eller en produkt som kopplas direkt in i mätaren kallad KM (här behövs ingen HAN-portsmodul).
Att öppna upp din mätare gör du enklast via att kontakta kundservice på 08-747 51 70.
Du kan läsa mer om realtidsmätning här
De flesta elhandelsbolag, inklusive Boo Energi kräver att man i kombination med ett mikroproduktionsavtal också ingår ett elhandelsavtal med samma elhandelsbolag.
För att teckna ett Mikroproduktionsavtal med oss kan du klicka här.
Appen eller webbportalen för din solcellsanläggning visar den totala elproduktionen, medan siffrorna hos oss på mina sidor/vår app endast visar den överskottsel som har gått ut på elnätet som överskottsproduktion.