Vad letar du efter?
Stäng

Du kan betala fakturan till oss på flera sätt, välj den modell som passar dig bäst. Önskar du ändra ditt betalsätt är du varmt välkommen att kontakta kundservice.

E-Faktura

Betalar du idag dina fakturor via Internet så är vår e-faktura något för dig. Som en del av vårt hållbarhetsarbete skulle vi vilja minska utskick av pappersfakturor. På det sättet spar vi papper, tryck, kuvertering, pengar, transport och miljö.

Mer information om hur tjänsten fungerar hittar du hos din bank om den erbjuder e-faktura.

Kivra

I Kivra får du full koll på dina betalningar, du slipper fylla i OCR-nummer och du kan enkelt legitimera dig med Mobilt BankID.

1. Välj bank och konto:

Första gången du betalar en räkning hos Kivra väljer du vilken bank och vilket konto som pengarna ska dras från.

2. Välj när du vill betala

Välj om du vill betala direkt eller senare, dock senast på förfallodatum. Du bestämmer själv.

3. Signera med BankID

När du valt bank, konto och datum bekräftar du betalningen med ditt BankID. Nu är det klart och betalningen sker utan fördröjning, precis som när du betalar en räkning i din internetbank.

Autogiro

Pengarna dras automatiskt från ditt konto. Ett bekvämt sätt att betala och du behöver inte vara orolig för att missa någon betalning. Du anmäler lättast autogiro via din Internetbank så registreras det hos oss automatiskt. Att autogiro blivit aktiverat ser du på din faktura. 

OCR-Betalning

Om du betalar enligt de uppgifter som finns på din elräkning så ska du ange
OCR-numret som finns på inbetalningsavin, längst ned till vänster, som
betalningsreferens och sätta in pengarna antingen på Plusgiro eller Bankgiro. 

Plusgiro 4837603-2           Bankgiro 5225-9983.

Bank- och plusgiro

Om du inte använder OCR-numret längst ner på inbetalningsavin måste du
ange fakturanummer och kundnummer som betalningsreferens.

Bankgiro  5678-5967            PlusGiro  264588-5

Betalning från utlandet

Om du betalar till vårt PlusGiro från utlandet gör du det till:
IBAN SE6795000099602648376032 SWIFT: NDEASESS

 

Det dröjer minst två arbetsdagar innan vi får din betalning redovisad från banken. Därför kan informationen gå om varandra. På Mina Sidor kan du se om betalningen är mottagen av oss. 

Under sommaren krävs en mindre mängd energi för att värma upp din bostad medan det under vintern krävs en större mängd energi. 

Detta i samband med att efterfrågan på el blir högre gör att priserna går upp och du betalar därmed mer under årets kalla månader.  

 

Du kan alltid se dagens priser timme för timme i vår app som finns att ladda ned i AppStore och Google Play, sök på Boo energi så hittar du den. 

På baksidan av fakturan finns uppgifter om elanvändning och kostnad. 

Det totala elpriset innehåller fyra delar: 

  • Ett elhandelspris för förbrukad el och elcertifikatsavgift. 

  • Elnätsavgift, priset för nättjänst (överföring av el). 

  • Energiskatt, moms och avgifter till myndigheter. 

På Mina Sidor och i appen finns även uppgifter om din elanvändning, timme för timme. 

I appen ser du även spotpriserna och därmed kan planera din förbrukning.

Vi gör totalt fyra dragningsförsök, alltså, på förfallodatum samt de tre påföljande vardagarna. 

Får du en fakturapåminnelse har autogirodragningen misslyckats och fakturan måste behandlas manuellt. 

På din faktura hittar du alltid ditt unika kWh pris, detta pris utgår från ditt egna unika användarmönster.

 

Rörligt elpris – Priset utgår från Nordpools spotpriser och följs av Boo Energis påslag.

  • Nordpools spotpriser
  • Inköpskostnader (varierande – 4,9 öre/kWh i mars) 
  • Boo energis påslag (2,9 öre/kWh) 
  • Elcertifikat (0,55 öre/kWh)
  • Statliga avgifter
  • Moms

 

Boo-Portföljen – Grunden i Boo-portföljen är ett rörligt elpris i kombination med prissäkringar gjorda i förtid.

  • Finansiellt resultat (varierande pris, + eller – värde) 
  • Marknadsprisanpassning i ca 18 månader (+ eller – värde) 
  • Elcertifikat (0,55 öre/kWh) 
  • Inköpskostnader (varierande – 4,9 öre/kWh i mars)
  • Påslag (4,9 öre/kWh) 
  • Moms

För att komma i kontakt med kundservice är det absolut lättast att kontakta oss via vår widget nere till höger på skärmen, där har du både kontaktformulär och en chatt.

 

Du kan även nå oss via telefon måndag-fredag 09:00-16:00 på nummer 08-747 51 70, eller via e-post: kundservice@booenergi.se.

 

 

Önskar du byta från en avtalsform till en annan går det självklart bra att göra. Tänk bara på att du behöver ta hänsyn till den uppsägningstid du har idag. 

 

För att byta avtalsform är det absolut enklaste att kontakta oss via formuläret via chattbubblan nere i högra hörnet så hjälper vi dig självklart vidare. 

Trevligt att du vill bli kund hos oss! 😊

Elhandelsavtalen vi erbjuder är följande:

  • Boo-Portföljen 
  • Rörligt timavräknat elavtal
  • Bundet elavtal – 1, 2 och 3 år.

Du hittar våra elhandelsavtal samt priser under fliken Teckna Elavtal

 

Är du intresserad av avtalsvillkor gällande elhandel hittar du dom här.

Söker du avtalsvillkor gällande vårt elnät hittar du dem här.

Marknadsprisanpassning finns för att nytillkomna kunder som ansluter till portföljen inte skall påverka prisbilden för redan existerande portfölj kunder där prissäkringar redan gjorts i förtid för en prognostiserad förbrukning. 

Det är på grund av detta ditt unika kWh-pris kan skilja sig från kunder utan marknadsprisanpassning. 

Läs mer om Marknadsprisanpassning här. 

Tillfällig anslutning används ofta vid kortvariga aktiviteter, framförallt när man skall bygga hus, och då kallar vi det för byggström. Att beställa byggström är enkelt och du kan se hur man gör här