Om du inte har Boo Energi appen installerad på din mobiltelefon så behöver du inte ladda ner den igen, du kan alltid höra av dig till oss för radering av ditt app-konto.
Detta görs enklast genom att maila till kundservice@booenergi.se
Add FAQs Here
Om du inte har Boo Energi appen installerad på din mobiltelefon så behöver du inte ladda ner den igen, du kan alltid höra av dig till oss för radering av ditt app-konto.
Detta görs enklast genom att maila till kundservice@booenergi.se
Med vår app får du som konsument enkelt koll på din energianvändning/förbrukning, dina kostnader och din miljöpåverkan.
Vår app har inte funktionen att ge notiser när spotpriset är lågt.
Att ladda ner den kostar inget och du får ett bra hjälpmedel för att styra din elanvändning på bästa sätt.
Du loggar enkelt in med Mobilt Bank-ID och kan även lägga till fler medlemmar i hushållet som du önskar ska kunna logga in.
Bor du i Boo Energis nätområde kan du bli andelsägare och medlem. Det ger dig möjlighet att påverka föreningens verksamhet, bevaka dina intressen och få chans till återbäring. Både privatpersoner och företag kan ansluta sig, förutsatt att de är nätkunder i Boo Energis elnät.
Föreningsstämma och medlemsträffar
Som medlem kan du delta i föreningsstämman och påverka hur överskottet ska fördelas. Vi ordnar även årliga medlemsträffar med information om aktuella ämnen som solceller, laddstolpar och energispartips.
Insats och återbäring
Medlemsinsatsen är 85 kr, med en engångsavgift á 4910 kr förutsatt att ni har en huvudsäkring mellan 16-25 ampere. Återbäring beslutas årligen av styrelsen utifrån resultat och framtida behov.
Flytt och överlåtelse
Flyttar du inom nätområdet följer medlemskapet med. Om du flyttar utanför området kan det överlåtas till den nya bostadsinnehavaren. Saknas ny ansökan inom sex månader avslutas medlemskapet.
Du kan läsa mer om detta och även gå med som medlem här.
Vill du att fler av dina familjemedlemmar ska få tillgång till appen kan du lägga till dem via Min profil -> Familjedelning och med hjälp av personnummer, därefter kan inbjuden person logga in med Bank-ID.
För att logga in i appen krävs det att du står på avtalet, samt har Mobilt Bank-ID.
Önskar du lägga till en familjemedlem går det självklart bra att familjedela väl inne i appen.
Du som står på avtalet kan logga in med Mobilt Bank-ID på Mina sidor, har du inte Mobilt Bank-ID eller inte står på avtalet kan du skapa ett eget inlogg med hjälp av mailadress och lösenord under fliken ”normal” vid inloggnings vyn.
Vid strömavbrott finns Boo Energis beredskap dygnet runt. Innan du kontaktar dem, följ dessa steg för att själv kontrollera:
Om problemet kvarstår, kontakta Boo Energis beredskapspersonal på 0704-28 88 88 dygnet runt. Om ingen svarar kan det bero på ett större elavbrott som de arbetar på att lösa.
Om ingen svarar på jourtelefonen eller om det är upptaget beror det på att det är ett större elavbrott och att man är fullt upptagen med att åtgärda felet.
Boo Energis belysning avtalskunder
För felanmälan av belysningsanläggning där avtal med Boo Energi finns, kontakta oss på felanmälan-gatubelysning@booenergi.se
Felanmälan av Nacka kommuns gatu- och parkbelysning
Felanmälningar till Nacka kommun sker via kommunens kontaktcenter på 08-718 80 00, eller via Nacka kommuns hemsida.
Innan du får börja använda din installerade solcellsanläggning ska elmätaren kunna ta emot och mäta elen du matar in till elnätet, det vill säga din överskottsproduktion.
För att få reda på hur denna process ser ut kan du titta här.
Vi har samlat en steg för steg-guide där vi beskriver de steg som normalt kommer behöva gås igenom för att ansluta ert nybygge till elnätet. Du hittar den guiden här.
Normalt är det inga problem att ändra mätarsäkring inom intervallet 16-25 A. Själva bytet kostar 963kr (inkl. moms) att utföra och debiteras på din kommande faktura.
För att se över just dina förutsättningar för ett byte av säkringsstorlek är det enklast att kontakta levbyte.nat@booenergi.se med ditt anläggnings-ID och önskas säkringsstorlek så hjälper vi dig vidare.
Vill du läsa mer kring priser och avgifter gör du det här.
Elnätsföretaget tar betalt för drift och underhåll av elledningar. Hos oss betalar du en fast avgift som är beroende av säkringsstorlek och två rörlig avgifter för elöverföring och energiskatt per förbrukad kilowattimme (kWh). Du kan fråga en elinstallatör eller ditt elnätsföretag om du har rätt storlek på säkringarna. Bor du i lägenhet kan du vanligtvis inte ändra säkringens storlek.
Teckna nätavtal genom att anmäla inflytt i din nya bostad.
Du kan inte välja elnätföretag, och därmed inte påverka kostnaderna på så vis. Du kan dock påverka kostnaden genom att minska din elanvändning.