boo energi logo boo energi logo
Jumbo Systembyte

Vi vill göra energi lite mer spännande!

Vi byter system

Vi har under året förberett verksamheten för ett nytt affärssystem. Vi medarbetare har längtat mycket, då ett helt nytt system kommer göra oss mer flexibla och effektiva. Förhoppningen är att vi med hjälp av nya smarta tjänster och funktioner på sikt kommer kunna presentera energi på ett än mer enkelt, intressant och roligt sätt.  

Vårt gamla system E3 har gjort mycket bra under mer än 20 år, samtidigt som det nu behöver göras plats för en ny och mer digital tid. Vi välkomnar vårt nya system Probill till Boo Energi!

Du kan alltid ringa eller mejla till oss om du har frågor, 08-747 51 70 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Fakturan har skickats till Kivra

Fakturan för januari har nu gått iväg till våra kunder som får sin faktura varje månad. Om du vanligtvis får din faktura per e-post eller brev och har ett Kivra-konto aktiverat, kan det vara så att fakturan från oss oavsiktligt lagt sig där.

Vi ber dig logga in på Kivra denna månad och betala fakturan som vanligt eller via Kivra (du borde fått en notis från Kivra som vanligt).

För ett lugnare elpris 909 217 px 2

Har du fått en faktura med 0 kronor?

Om du får en faktura på ett lägre belopp än 200 kronor, då överförs beloppet till nästkommande faktura. Det framgår inte på januaris faktura tyvärr. 

På första sidan står att det är 0 kronor att betala, vilket är korrekt, då beloppet du ser på sida två överförs till nästa faktura. 

Fakturan 0

Korrigering på decemberfakturan

För ett några av er som avräknas på månadsbasis har en felaktighet i antalet redovisade kilowattimmar upptäckts. Tyvärr hann vi inte korrigera uppgiften i tid inför novembermånads fakturering. Vi har istället korrigerat detta på fakturan för december. Det kan på grund av detta finnas fler rader än vanligt på din faktura då vi både redovisar den felaktiga och korrigerade ställningen.

Vi ber om ursäkt för att det blivit fel. Du är förstås varmt välkommen att höra av dig om du har frågor eller funderingar, annars ser du din korrigering vid nästa fakturatillfälle.

Exempel på korrigering för hur en decemberfaktura kan se ut: 

Förbrukningen är 3 393 kWh för december och förbrukningen för november är 2 174 kWh

Vi har på fakturan först redovisat novembers och decembers förbrukning, 5 567 kWh. För att längre ner ta bort förbrukningen för november. 

Kunden som fått fakturan nedan har fått en korrigering på en kilowattimme under november, då förbrukningen var 2 174 kWh inte 2 173 som först debiterat för. 

Vi förstår att detta förvirrar mer än det hjälper och ber om ursäkt för detta. 

Faktura exempel

 

Hushållsel

Fakturan

Fakturan har fått ett helt nytt utseende, den är mer modern och enklare att utläsa tycker vi.

Viktigt att nämna är att vi inte bytt kontonummer, PlusGiro och BankGiro är desamma som tidigare. 

Välj att få din faktura via e-post, brev eller in i Kivra. På den nya fakturan kommer du bland annat kunna jämföra din elförbrukning gentemot föregående år. 

Vi har listat de olika delarna på fakturan, de kan du ta del av på sidan fakturainformation.

Förbrukning

Förbrukning staplar

Tillfälliga - Mina sidor 

I samband med systembytet har vi bytt ut "Mina sidor", de är väldigt lika de sidorna vi hade tidigare. De nya "mina sidor" är tillfälliga. Under våren kommer vi att lansera en snyggare, enklare och mer informativ sida. 

Så här fungerar det i en övergångsperiod:  

Mina sidor fungerar väldigt likt dagens, nytt är att du kan använda Bank-id för att logga in.

Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, se och byta avtal, se din förbrukning och ta fram dina fakturor.

Under övergångsperioden kommer betalstatus på fakturan inte överensstämma med verkligheten.

Även om du inte betalat månadens faktura, så kan det i mina sidor se ut som den är betald.

Mina sidor systembyte

Hur påverkar de höga elpriserna min elräkning?

Elkapacitet och elpris har debatterats mycket flitigt (minst sagt) under 2021. Vad innebär det för dig och vad är det egentligen som gör att priset på elbörsen är över 500 procent högre än i fjol?

Vi har mycket kort försökt sammanfatta 2021 och hur de skenande elpriserna slår på din elräkning. 

Här kan du läsa mer om elpriset under 2021

Vinterbild elnät

Vi har längre svarstider än vanligt

Vi hoppas att du som kund kommer att märka och se fördelarna med vårt nya system, även om det till en början kan finnas "barnsjukdomar".

Det är ett stort projekt för oss, vi hoppas att det kommer gå smidigt, samtidigt som vi vet att det troligtvis inte kommer gå helt smärtfritt. 

Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar. 

Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 08-747 51 70

Vi upplever just nu längre svarstider än vanligt, vi ber om ditt tålamod och gör så gott vi kan för att svara på dina frågor. 

Frihet

 

 

 

Viktig driftinformation

På ön Edlunda har vi kopplat om i elnätet och en reservmatning förser nu hushållen med ström. Vi ber er som bor i området att hushålla med strömmen. Den 25 maj, kommer vi under dagen behöva bryta strömmen i ca 15 minuter.

Boo Energi


Värmdövägen 657
Box 103
132 23 SALTSJÖ-BOO
08 - 747 51 00
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.
Alla rättigheter Boo Energi 2016

Karta

Adress