Vi byter system
Vi har under året 2022 implementerat ett helt nytt affärssystem. Vi medarbetare har längtat mycket, då ett helt nytt system kommer göra oss mer flexibla och effektiva. Förhoppningen var att vi med hjälp av nya smarta tjänster och funktioner på sikt kommer kunna presentera energi på ett än mer enkelt, intressant och roligt sätt.
Vårt gamla system E3 har gjort mycket bra under mer än 20 år, samtidigt som det nu behöver göras plats för en ny och mer digital tid. Vi välkomnar vårt nya system Probill till Boo Energi!
Du kan alltid ringa eller mejla till oss om du har frågor, 08-747 51 70 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..
Korrigering på decemberfakturan
För ett några av er som avräknas på månadsbasis har en felaktighet i antalet redovisade kilowattimmar upptäckts. Tyvärr hann vi inte korrigera uppgiften i tid inför novembermånads fakturering. Vi har istället korrigerat detta på fakturan för december. Det kan på grund av detta finnas fler rader än vanligt på din faktura då vi både redovisar den felaktiga och korrigerade ställningen.
Vi ber om ursäkt för att det blivit fel. Du är förstås varmt välkommen att höra av dig om du har frågor eller funderingar, annars ser du din korrigering vid nästa fakturatillfälle.
Fakturan
Viktigt att nämna är att vi inte bytt kontonummer, PlusGiro och BankGiro är desamma som tidigare.
Välj att få din faktura via e-post, brev eller in i Kivra. På den nya fakturan kommer du bland annat kunna jämföra din elförbrukning gentemot föregående år.
Vi har listat de olika delarna på fakturan, de kan du ta del av på sidan fakturainformation.
Förbrukning
Mina sidor
I samband med systembytet har vi bytt ut "Mina sidor", de är väldigt lika de sidorna vi hade tidigare. Under början av 2023 kommer vi att lansera en snyggare, enklare och mer informativ sida, det är vår förhoppning. .
Så här fungerar "Mina Sidor".
Mina sidor fungerar väldigt lika så som de såg ut i vårt nya system, nytt är att du kan använda Bank-id för att logga in.
Du kan uppdatera dina kontaktuppgifter, se och byta avtal, se din förbrukning och ta fram dina fakturor.
Hur påverkar de höga elpriserna min elräkning?
Elkapacitet och elpris har debatterats mycket flitigt (minst sagt) under både 2021 och 2022. Vad innebär det för dig och vad är det egentligen som gör att priset på elbörsen är över 500 procent högre än i fjol?
Vi uppdaterar sidan AKTUELLT JUST NU löpande med information som vi tycker ärr viktig i samband med energi och energipriser.
Vi har längre svarstider än vanligt
Varmt välkommen att höra av dig till oss om du har frågor eller funderingar.
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. eller 08-747 51 70
Vi upplever just nu längre svarstider än vanligt, vi ber om ditt tålamod och gör så gott vi kan för att svara på dina frågor.